lördag 24 mars 2012

Mini australian shepherd

Hej!
Idag så ska jag blogga lite om mini australian shepherd! En ras jag kikade pa för några veckor sedan och frågade om hur den e av olika kennelar.. Fick svar från en kennel i USA. Där jag frågade hur rasen va och lite olika. Det e ju en ny ras som precis e g-kand i USA men inte i Sverige. Mycket fin om du frågar mig, jag har ju alltid gillat Australian shepherd men tycker att dom är lite för mycket och en valdigt svår ras. Men så fick jag höra om mini australian shepherd och börgade sökra runt och kolla pa denna rasen. Den ska tydligen inte ha lika mycket vallning som den stora och den ska mer va som en familjehund. Men man kan ha den som familjehund men man kan ocksa ha den till annat som agility!
Sjalv är jag helt såld pa färgen blue merle som denna rasen har! Det finns ocksa red merle och tre färgat.
Jag tycker det också är mycket fint när dom har blå ögon! Jag fick låna några bilder Debbie Hunt som jag mejlade med..
Här kommer några bilder på hennes fina hundar :-)



Blue merle! Så fint


Om jag hade en skulle jag villja att det skulle vara något i denna stilen! Men kanske inte kuperad, men annars en mycket fin hund :-)

En liten valp.. Bara några dagar gammal skulle jag tro :-)


En tre färgad mini australian shepherd :-) Också mycket vacker!!


Liten liten valp, så söt


Dom är så söta tycker jag! Mycket fina..
Hoppas att det kommer aktiva kennlar till sverige så om man vill ha en sån i framtiden kanske de är lattare än att få en från USA :-)

Hej då!
Ftoto: Debbie Hunt