söndag 29 januari 2012

Akvarie del: 1

Hej!!
Under fredag och lördag så var jag på konfa läger.. Det var roligt men det är skönt att vara hemma :-) Men när jag kom hem så tänkte jag fota kvariet.. Jag köpte ju nya fiskar i Torsdags.. Denna gången blev det fler Guppy, Platy, en Algätare och två stycken Fläckiga Pansarmalr.
Passade också på att köpa in lite nya växter i akvariet.. Fint blev det i alla fall!
I del 1 av bloggningen så blir det Guppy som blev fotade och sen i del 2 så kommer det vara platy och Pansarmalr :-) Det är jag som fotat bilderna med Amelias Nikon D5000


Guppy hane.. Blir nog inte så mycket skrivet under bilderna med fiskar på ;-)


Några av dom gammla Guppy fiskarna som redan fanns i akvariet när det flyttades till mitt rum :3


En av dom nya Guppy hanarna.. Han är ljusblå med oranga fläckar på, men han ser grön ut på bilden
Det jag gillar med denna hanen är att hanns fena inte har någon färg i mitten så det ser ut som om den¨
delar på sig i mitten...


2 Guppy hanar uppe 1  hona nere ingen ny


Tror att den gula Guppyn är en hona men jaja.. Den brevid är hona den längst bak är hane..


Guppy ungen tar den stora mat biten för sig själv x)


Honan som är bakom den första är en ny hona och min favorit hona :3


Inte världens roligaste bild på denna hanen.. Han är en av dom nya hanarna.. Köpte 2 gula hanar
men denna är den som är helt gul den andra har lite mer orange på fenan.


Jag tycker att dom ser ut som honor på fenorna men han som hjälpe oss i zoo butiken sa att
dom va hanar och så var dom i han akvariet.. Fina är dom i alla fall och alla på bilden är nya


Guppy hona-inte ny


Gillar denna hanen mycket!
Jag valde de fiskarna som såg roligast ut eller med mer färg..  De blev då gula och blå och en ljusrön.
Men hur många guppys det var vet jag inte exakt tror att jag köpte 3-4 hanar och 2 honor.. Hanarna är
ju dom jag tycker är finast!


Guppy hane-inte ny


En ung hane som var i akvariet sen tidigare, men fin..


Gul guppy hane (ny)


Den andra nya Guppy honan.. Hade visst bara var sin bild på honorna?


En till bild på den fina gula hanen (ny)



Ha det bra!
Del 2 kommer också om en liiiten stund..
Foto: Elina Ryberg